Czyszczenie zbiorników i serwis dystrybutorów

W wyniku przechowywania różnego rodzaju materiałów, w tym oleju napędowego, po pewnym czasie na ściankach oraz na spodzie każdego zbiornika powstają warstwy nalotu i osadów wytrąconych z osiadłego na dnie paliwa. Dodatkowo, zwłaszcza w zbiornikach naziemnych skrapla się woda. Wówczas zaleca się czyszczenie zbiornika. Jedną z metod czyszczenia naziemnych zbiorników o pojemności do 10 m3 jest technologia oparta na cyrkulacyjnym filtrze płytkowym z wkładem celulozowym, która to umożliwia szybkie i sprawne usunięcie nieczystości (drobinek metalu, zanieczyszczeń fizycznych) oraz wody bez strat w paliwie. System nie wymaga opróżnienia paliwa ze zbiornika oraz nie powoduje odpadu. Pracuje w obwodzie zamkniętym, pobierając paliwo ze zbiornika i filtrując je, ponownie umieszcza w zbiorniku. Ruch cieczy powracającej do zbiornika tworzy turbulencje, podnosząc z dna wszelkie zanieczyszczenia i osady, które wraz z paliwem zasysane przez pompę trafiają do komory filtrującej. Cykliczność filtrowania umożliwia pełne usunięcie zanieczyszczeń i wody, zapewniając czystość samego zbiornika i znajdującego się w nim paliwa.

Nie ma jednoznacznego terminu, kiedy należy wykonać czyszczenie zbiornika. Jest to zależne przede wszystkim od jakości paliwa.

Serwis dystrybutorów paliw wymaga zarówno dużej wiedzy, doświadczenia jak i precyzji. Wewnętrzne stacje paliw, szczególnie w dużych firmach, muszą zapewniać pracę przez całą dobę. A niektórych usterek zwyczajnie nie da się przewidzieć, nawet w przypadku regularnych konserwacji urządzeń. W przypadku awarii, nasza firma przeprowadza jak najszybszy serwis dystrybutorów posiadających układy hydrauliczne i elektroniczne takich producentów jak m. in.: PIUSI, ADAM PUMPS, TUTHILL, GESPASA. Większość napraw wykonujemy "od ręki" na miejscu u klienta a nasz serwis wyposażony jest w niezbędne do pracy narzędzia oraz części zamienne do pomp, liczników oraz dystrybutorów popularnych producentów.